dinsdag 11 mei 2010

Voor alles is er een eerste keer

Dit is mijn eerste huis en mijn eerste "grote" ervaring met klussen. Zo ben ik erachter gekomen dat ik best goed ben ik het aanleggen van elektra, ik aardig kan verven (mijn vriendin is nog beter), aardig kan witten (mijn pa is nog beter), gevorderd ben in slopen, lerende ben qua planning en absoluut belabberd ben in loodgieter werk.

Veel dingen heb ik voor dit huis ook wel eens gedaan. Een lekkende leiding gemaakt, kleine probleempjes met de CV verholpen, hier, daar een wandcontactdoos gedemonteerd en weer aangesloten, witten en verven. Maar ook veel dingen heb ik tijdens deze verbouwing voor het eerst gedaan. Denk hierbij aan het plaatsen van een verlaagd plafond, volledig elektra aanleggen, scheuren in muren corrigeren, glasvlies behangen en meer.
Nu ik de badkamer aan het afronden ben, gaan de kranen erop maar voor een leek is het werkelijk een rotkarwei. In totaal gok ik dat ik de douchekraan al 5 keer erop en eraf heb gehaald en nog heb ik hem niet juist weten te bevestigen. Morgen zal ik een laatste poging wagen. Mocht dat niet lukken dan zal ik een loodgieter benaderen om het voor mij te doen.

Met alles is het verstandig om eerst goed de tijd te nemen, vooral als het destructief werk betreft. Denk hierbij aan boren, zagen en breken. Immers is dit werk wat niet eenvoudig te herstellen is.

Morgen komt de vloer en daar heb ik een tijd naar uitgekeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats hier je reactie...